FANDOM

Street Fighter Szerkesztés

Sf1

Egy jelenet a játékból

A Street Fighter 1987-ben jelent meg a játéktermekben. Takashi Nishiyama és Hiroshi Matsumoto tervezte. A játékos egy magányos harcos, Ryu szerepét vehette át, aki benevez egy világméretű harcművészeti bajnokságra, ahol öt ország képviselői vettek részt (Egyesült Államok, Japán, Kína, Anglia és Tájföld) összesen 10-en, országonként 2. A játékos három alap ütést és rúgást használhatott (ami gyorsaságban és erősségben külömbözött), összesen 6 mozdulatot tehát. Ezenkívül három speciális csel is létezett, Tűzgolyó, Felkelő Sárkány Ütés és Hurrikán Rúgás).Egy második játékos bármikor beléphetett a játékba és átvehette Ryu riválisának, Ken-nek a szerepét. Az eredeti "Street Fighter" egyik legemlékezetesebb tulajdonsága az, hogy sokkal nehezebb volt benne a speciális cseleket elővarázsolni, mint a következő játékokban. Ez a játék még nyomásérzékeny gombokat használt, minél erősebben nyomtad a gombot annál erősebb volt az ütés (persze 3 szinten, mint ahogy feljebb le volt írva). A kontrollerek sajnos nagyon hamar tönkrementek és a Capcom végül felhagyott a gyártásával.

Az első Street Fighter nem volt annyira sikeres, mint az azután következők, bár át lett írva TurboGrafx-CD-re a NEC Avenue által, igaz megváltoztatták a nevét Fighting Street-re. Nemrég megjelent a Capcom Classics Collection: Remixed-ben (PSP-re) és a Capcom Classics Collection Vol. 2-ben (PS2-re és Xbox-ra). Az első játék kiadása után a Capcom elkészített egy NES játékot Street Fighter 2010: The Final Fight címmel. Ennek a játéknak semmi köze nem volt a Street Fighter-hez, de az angliai verzióban megváltoztatták a főszereplő nevét Kevin-ről Ken-re, mondva, hogy ő ugyanaz a Ken, mint aki a Street Fighter-ben szerepelt.

Az ugyancsak jól ismert Final Fight nevű bunyós játék munkacíme Street Fighter '89 volt. A játék neve meg lett változtva, mivel teljesen eltérő volt a játékmenete a SF-től, de (ellentétben a 2010) a történet ugyanabban a kitalált univerzumban játszódott, mint a később SF játékok.