FANDOM

Street Fighter Alpha sorozat Szerkesztés

Sfa

Egy jelenet a Street Fighter Alpha 3-ból

A Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams (Street Fighter Zero) volt az első igazán új SF arcade játék amit a Capcom a Street Fighter II óta kiadott. A játék ugyanazt a grafikai stílust használta, mint amit a Capcom a Darkstalkers-nél vagy az X-Men: Children of the Atom-nál is alkalmazott, és a hátterek, valamint a karakterek a Street Fighter II: The Animated Movie mintájára készültek. Az Alpha továbbviszi a Super Combo rendszer, mostmár 3 szintes a mérővonal, így erősebb támadásokat is alkalmazhatun, valamint bevezeti a Alpha Counter-eket és a Lánc kombókat. Az Alpha története az első két játék közé tehető. Rögtön 10 karakter közül választhatunk, és hármat még később megkaphatunk, megtalálhatjuk a régi ismerősöket de találkozhatunk szereplőkkel a Final Fight-ból is.

Ezután következett a Street Fighter Alpha 2, ami nem csak egy fejlesztés volt, hanem egy teljes folytatás, új pályákkal, új befejezésekkel. Eltűntek a Lánc kombók és megjelentek a Custom kombók. Az Alpha 2 ugyanúgy tartlamazta az előző 13 karaktert, valamint 5 újat és titkos verzióit a már meglévőknek. Az Alpha 2-t egy alig jobb folytatás, a Street Fighter Zero 2 Alpha követte Japánban, Ázsiában és Braziliában, ami házi konzolokra Street Fighter Alpha 2 Gold (Zero 2 Dash) néven jelent meg, mely tartalmazta Cammy-t, titkos karakterként.

Az utolsó Alpha játék, a Street Fighter Alpha 3 1998-ban jelent meg (a Street Fighter III 2nd Impact után). Az Alpha 3 bevezetett 3 választható harci stílust, és 28 karakterre bővítette a tárát.

A 3 játék konzol változatai PS-re és Sega Saturn-ra jelentek meg, de Game Boy Color-ra, SNER-re, Dreamcast-re és Windows-ra is megjelent egy rész. Az Alpha 3 otthoni verziói tartalmazta még a 28 karakter mellett a "New Challanger"-eket a SF2-ből, vaklamint Guile-t, Evil Ryu-t és Shin Akumá-t. A Dreamcast verzió aztán újra megjelent a játéktermekben Street Fighter Zero 3 Upper néven. Az Upper egy verziója(Alpha 3 Japánon kívül) megjelent GBA-ra, és tartalmazott plusz 3 karaktert a Capcom vs. SNK 2-ből. A PSP verzió, melynek címe Alpha 3 MAX (Zero 3 Double Upper) tartlamazza a három GBA-s karaktert és Ingrid-et a Capcom Fighting-ból.