FANDOM

Az igazán kőkemény, hardcore Street Fighter-rajongók még talán pontosan emlékeznek arra, hogy a Capcom milyen durva szinten képes egy-egy sikercíméről lehúzni a végső utáni legutolsó rókabőrt is. Az Street Fighter 2-vel ezt hat alkalommal is megtették, s a negyedik esetében sem akarnak megállni… A meglepőnek semmiképpen sem nevezhető sikereket elért Street Fighter 4 immáron alig egy év alatt a harmadik verziójához érkezett. A készítők felől azonban az a hír járja, hogy kedvenc bunyós címünknek bizony ez lesz, és volt az utolsó verziója. Szerencsére az unalomig ismételt „Über, Giga, Mega, Extreme” jelzők helyett csak a kellemesen elegáns Arcade Editon nevet kapta, ami arra hivatott felhívni a figyelmünket, hogy ez bizony a sokak által kedvelt játéktermi változat konzolos verziója. Érdekesnek tartom, hogy Japánban még mindig ilyen szép eredményeket lehet elérni a pénzbedobálással megvett játékélmény iparágában, mikor valójában minden második ember rendelkezik otthon minimum három konzollal, plusz kettő kézi változattal. De ez itt most nem egy esettanulmány, szóval inkább tovább lépek.

Senki se mondhatja, hogy a capcomos srácok ott a szétzilált szigetországban rossz arcok lennének, hiszen ezúttal a rókabőr két külön formában is jelentkezik az érdeklődők számára. Ugyanis létezik egy DLC-ben letölthető kiegészítés, és természetesen egy dobozos verzió is. Azt sajnos nem tudom, hogy a DLC-t a sima SF4-esek is tudják-e használni, de az biztos, hogy az SSF4-el rendelkező boldog tulajdonosok igen. Tehát korrektségből ötösre vizsgáztak a kölkök, ezért egy nagy pacsi jár nekik. Tehát a Super Street Fighter 4 Arcade Editon a szigetországban nagy sikereket elért játéktermi változat konverziója. Azon kevesek, akik esetlegesen kipróbálhatták eme verziót, már pontosan tudják, hogy a csomag négy új karaktert, pár új pályát, illetve ama remek lehetőséget tartalmazza, hogy felvegyük, majd később visszanézzük hősies bunyóinkat. Ők azonban azt is tudják, hogy a készítők legfőbb vágya az volt, hogy megalkossák a létező legtökéletesebb játékélményt nyújtó SF4-változatot, ahol mindenki ugyanolyan esélyekkel indul, ahol a karakterek teljesen ki vannak egyensúlyozva (na, nem a magánéletükre gondoltam). Ahol csupán a reflexeink és a tudásunk dönt afelől, hogy a meccs milyen végkimenetelhez ér. Céljukat valamilyen szinten sikerült elérniük, hiszen hosszas teszteléssel, fáradtságos munkával és persze a legkeményebb rajongók megkérdezésével megalkották a szinte tökéletes egyensúlyt. Vannak olyan karakterek, akik lassabbá váltak, vannak, akik gyorsabbak, a összhang ebből a szempontból létrejött. De sajnálatos módon a négy új karakter ebből valahogy kiesett, lehet, hogy a rövid tesztelési időnek köszönhetően, az is lehet, hogy szánt szándékkal, de bizony ők olyan szinten fel lettek tápolva, mintha egész életükben csak Csernobilból származó nukleáris csirkét fogyasztottak volna. Nem is csoda, hogy a legkeményebb arcok csak velük tolják és az online listákon szinte csak az új karakterekkel értek el komolyabb sikereket.