FANDOM

Blade (ブレード Burēdo) - to postać z bijatyki Street Fighter, po raz pierwszy pojawiła się w grze arkadowej Street Fighter: The Movie. Jest elitarnym żołnierzem Shadaloo, który specjalizuje się w użyciu noży.

Biografia Edytuj

Street Fighter: The Movie  Edytuj

Blade jest jednym z czterech żołnierzy M. Bisona (Shadaloo Troopers), na którym eksperymentowano i przekształcono w cyborga. Przeszedł rygorystyczny trening fizyczny. Ich misją jest wyeliminowanie Guile'a i jego wojska.

Po zakończeniu Blade'a ujawnia się, że jest bratem Guile'a i jego prawdziwe imię to Gunloc (postać z gier siłowych Slam Masters). Po upadku Shadaloo może kontynuować swoją profesjonalną karierę w zapasach. Gunloc stara się także pomóc Guile'owi odnaleźć swojego zaginionego przyjaciela Blankę (który został schwytany i zmutowany w zielono-skórą bestię przez ludzi Bisona). Lecz pomoc nie przyniosła rezultatów.

Street Fighter (seria) Edytuj

Chociaż nie widziano go w głównej serii, profil Blade'a pokazuje się w Street Fighter V, że jest on jednym z Shadaloo Troopers, członków amerykańskiego oddziału Shadaloo. Zręcznie walczy z ostrymi ostrzami, a także z rzutami i mocnymi kopnięciami. Chociaż profil Blade nie wspomina o Gunloc, sugeruje się, że to ta sama osoba, ponieważ mają taki sam wzrost i wagę, mówi się, że Blade jest biegły w technikach graplingu, a także obaj mają popcorn wymienionych jako ulubione jedzenie.