FANDOM

Kaptain Sawada (キャプテン・サワダ Kyaputen Sawada) - jest postacią z serii Street Fighter, która została oryginalnie wykorzystana w filmie Street Fighter z 1994 r., Zanim pojawiła się jako grający wojownik w grze arkadowej Street Fighter: The Movie. Jest żołnierzem Narodów Sojuszniczych, służąc wraz z Guile'em, by udaremnić próbę Shadaloo w próbie dominacji nad światem.

Wygląd Edytuj

Kapitan Sawada jest wzorowany na japońskim aktorze - Kenya Sawada, który grał postać Kapitana Sawady w reżyserii Stephena de Souzy w filmie Street Fighter, opartym na serii gier walki o tej samej nazwie. Sawada pojawił się w ramach umowy promocyjnej z Capcom. Podobnie jak większość obsady wykonał także zrzuty ekranu/digitalizację do wersji wideo opartej na filmie Street Fighter: The Movie. Sawada uczestniczył również w filmie Street Fighter II: The Animated Movie jako koordynator scenariusza i ma zasługę na piśmie dla serii anime Street Fighter II V.

Biografia Edytuj

Street Fighter (film) Edytuj

Pierwotnie aktor Kenya Sawada był przesłuchany, aby odtworzyć Ryu w filmie. Niestety zespół filmowy wybrał już Byrona Manna, przez to że Sawada w tym czasie niewiele mówił po angielsku, dlatego też nie otrzymał tej roli. Jednak Capcom w tym czasie mocno naciskał na promowanie Sawady w jakikolwiek sposób, dając personelowi filmu i gry wrażenie, że ma być "twarzą" Capcomu, swojego bohatera akcji, który zagra w późniejszym materiale. Z tego powodu powstała nowa postać, dzięki której Sawada mogła wziąć udział w filmie.

Służył jako zastępca Fei Long w wyżej wspomnianym filmie i grze. Dodatkowo głos Sawady jest jedynym dubbingowanym w filmie.

Faktyczna rola Sawady w filmie jest bardzo niewielka. Pokazano go tylko kilka razy, mówiąc i walcząc w filmie, a także dowodzi niewielką ilością żołnierzy naziemnych w ataku na bazę Bisona. Jednak na końcu pokazano go wśród głównych bohaterów, którzy pozują na samym końcu filmu.

Street Fighter: The Movie (gra) Edytuj

Jego projekt różni się nieco od tego w filmie. Twórcy gier mieli go pokazać bez koszuli, opartego na tym, że był "buffem" i zainspirowany nieco na postaciach z czasów Mortal Kombata II. Gdyby to stanowiło problem, personel zdecydowałby się na koszulkę. Projekt na wiele sposobów przypominał Fei Longa i doprowadził do tego, że aktor był zaangażowany w sesje digitalizacji zarówno dla Sawady, jak i Fei Longa. W przypadku Fei Longa sama konstrukcja nie wymagała zmiany poza zmianą spodni, butów i włosów. Jednak ramy Fei Longa nigdy nie były czyszczone z powodu ograniczeń czasowych, pozostawiając tylko Sawadę.

Pomimo spekulacji przeciwnej, Sawada jest nieuzbrojona w grze arkadowej. Pokazana "katana" miała w zamierzeniu być "rozmyciem ruchu". Biorąc pod uwagę konflikt między dwiema gałęziami Capcom, jednak przezroczystość migotania nie została zastosowana, a zamiast tego pozostała stała. Jego ataki miały mieć wygląd eteryczny, podobny do Hadokena. Projektanci argumentowali za efektem migotania, ale zamiast tego zostali odrzuceni, i w rezultacie optowali za wyglądem opartym na efektach Mortal Kombat w tym czasie. Późniejsze występy z konsolowej wersji gry zmieniły ten aspekt jego działania, dając mu prawdziwą katanę.

Street Fighter (seria) Edytuj

Chociaż Sawada nie pojawił się jeszcze w żadnej z głównych gier Street Fighter, wykres relacji między postaciami z gry Street Fighter V powiązał go z GuilemCharliem i wymienił go na członka Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych . Jego profil Shadaloo CRI stwierdza, że ​​obecnie podróżuje po świecie, uczestnicząc w operacjach mających na celu zdegradowanie Shadaloo.

Edytuj