Street Fighter Wiki
Advertisement

Street Fighter (ストリートファイター, Sutorīto Faitā) - to gra zręcznościowa, stworzona przez Capcom w 1987 roku. Jest to pierwsza bijatyka wyprodukowana przez tę spółkę i jest pierwszą grą z serii Street Fighter, choć nie udało się jej osiągnąć takiej popularności jak jej sequele. W 1988 roku gra została wydana dla Turbografx-CD pod tytułem Fighting Street.

Rozgrywka[]

Gracz przejmuje kontrolę nad wojownikiem w grze jeden na jeden, w której musi stoczyć walkę z przeciwnikiem sterowanym komputerowo, ale istnieje też możliwość podjęcia się pojedynczej walki z innym graczem. Każdy pojedynek składa się z kilku rund, w których gracz musi pokonać swojego oponenta w czasie krótszym niż 30 sekund. Jeśli pojedynek skończy się bez żadnej wygranej, zwycięzcą zostanie ogłoszony wojownik z większą ilością punktów życia. Gracz musi wygrać dwie rundy, aby pokonać swojego przeciwnika i przejść do następnej bitwy. Jeżeli trzecia runda zakończy się remisem, wówczas przeciwnik sterowany komputerowo wygra domyślnie. W trybie dla jednego gracza można kontynuować po przegranej walce i ponownie walczyć z przeciwnikiem. Ciekawe jest to, że drugi gracz może dołączyć do trybu dla jednego gracza i wyzwać tego drugiego na pojedynek.

Postacie[]

Gracz przejmuje kontrolę nad japońskim wojownikiem o imieniu Ryu, który konkuruje w międzynarodowym turnieju sztuk walki, aby udowodnić, że jest silny. Drugi gracz przejmuje kontrolę nad byłym partnerem treningowym i rywalem Ryu , czyli Kenem Mastersem. Normalnie gracz przejmuje kontrolę nad Ryu w trybie gry dla jednej osoby, jednak gdy Ken pokona Ryu w trybie dla dwóch graczy, wówczas wygrany gracz będzie grać w pozostałej części gry postacią Kena . Różnice między tymi postaciami są głównie tylko estetyczne, ponieważ obaj mają te same ruchy i techniki.

Portret Imię Narodowość Wygląd Opis
Ryu656.png
Ryu Japonia

Sf1-ryu.gif

Japoński wojownik, który dołącza do turnieju World Warrior, aby udowodnić swoją siłę. Potrafi używać takich technik jak Hadoken, Shoryuken i Tatsumaki Senpukyaku.
Ken656.png
Ken Masters Stany Zjednoczne
Sf1-ken.gif
Oficjalnie nie uczestniczy w pierwszym turnieju World Warrior. Ale w zamian za to ostatecznie wygrywa w turnieju US Material Arts.

W trybie dla jednej osoby gracz ma za zadanie stanąć do walki z 9 przeciwnikami, którzy pochodzą z 5 różnych krajów. Na początku gry gracz może wybrać kraj, w którym chce stoczyć walkę, a ma do dyspozycji Stany Zjednoczone, Japonię, Chiny lub Anglię. Następnie gracz będzie musiał przystąpić do walki z dwoma reprezentantami, żeby przejść do następnego kraju. Oprócz regularnych walk istnieją dwie gry bonusowe, w których gracz może otrzymać dodatkowe punkty. Po pokonaniu 8 przeciwników, gracz wyrusza do Tajlandii, by pokonać dwóch ostatnich oponentów.

Portret Imię Narodowość Wygląd Opis Arena
Retsu656.png
Retsu Japonia
Sf1-retsu.gif
Retsu jest instruktorem Shorinji Kenpo, który został wyrzucony ze swojej świątyni.
Retsustage.jpg
Geki656.png
Geki Japonia
Sf1-geki.gif
Geki jest uzbrojonym ninja, który walczy pazurami.
Gekistage.gif
Joe656.png
Joe Stany Zjednoczone
Joe-sf1-stand-noanim.gif
Joe jest mistrzem podziemnym mistrzem sztuk walk.
Joe-stage-StreetFighter.jpg
Mike656.png
Mike Stany Zjednoczone
Sf1-mike.gif
Mike to były bokser wagi ciężkiej, który kiedyś zabił przeciwnika na ringu.
Mike-stage-StreetFighter.gif
Lee656.png
Lee Chiny
Sf1-lee.gif
Lee jest ekspertem w chińskich sztukach walki.
Leestage.gif
Gen656.png
Gen Chiny
Sf1-gen.gif
Gen jest starym profesjonalnym zabójcą, który opracował swój własny morderczy styl chińskich sztuk walk.
Genstage.gif
Birdie656.png
Birdie Anglia
Sf1-birdie.gif
Birdie jest wysokim olbrzymem, który wykorzystuje połączenie zapaśniczych i bokserskich technik.
Birdiestage.gif
Eagle656.png
Eagle Anglia
Sf1-eagle.gif
Eagle jest klubowym wojownikiem i ochroniarzem bogatej rodziny.
Eagle-stage-StreetFighter.gif
Adon656.png
Adon Tajlandia
Af1-adon.gif
Adon jest najlepszym uczniem Sagata . Bierze on udział w turnieju, by udowodnić światu, że jest czymś więcej niż gorszą wersją "Imperatora Muay Thai".
Adonstage.gif
Sagat656.png
Sagat Tajlandia
Sf1-sagat.gif
Sagat jest znany jako "Imperator Muay Thai", lecz ten tytuł mu nie wystarcza. Pragnie on być najlepszym wojownikiem na całym świecie.
Sagatstage.gif

Galeria[]

Street Fighter/Oficjalne Arty[]