FANDOM

Street Fighter The Movie game flyer

Street Fighter: The Movie (w Japonii Street Fighter: Real Battle on Film) - to gra walki z 1995 roku wydana na PlayStation i Sega Saturn, została oparta na filmie Street Fighter z 1994 roku. Gra wykorzystała zdigitalizowane zdjęcia z obsady filmu, przedstawiające postacie w grze. Wersja zręcznościowa gry została opracowana przez Incredible Technologies z Chicago i dystrybuowana do salonów gry przez Capcom. Wersja domowa została opracowana i wydana przez Capcom w Japonii, a Ameryce Północnej i Europie przez Acclaim.

Rozgrywka Edytuj

Główna wersja Street Fighter: The Movie jest oparta na Super Street Fighter II Turbo, ale wykorzystuje te same zdigitalizowane obrazy obsady filmu, które były używane w wersji zręcznościowej. Oprócz zwykłych ruchów, specjalnych ataków i super combosów, gracz może również wykonywać bardziej zaawansowane wersje ruchów specjalnych swojej postaci znanych jako "Super Special Moves". Podobnie jak "ES Moves" w Darkstalkers i " EX Specials ", później wprowadzone w Street Fighter III: 2nd Impact. Super Special wymaga, aby wskaźnik Super Combo był przynajmniej w połowie pełny (po wypełnieniu niebieskiej części wskaźnika) i można go wykonać, wykonując to samo polecenie, co zwykły ruch specjalny, ale naciskając dwa przyciski ataku zamiast jednego. Gdy wskaźnik Super Combo jest pełny, gracz może wykonać nieograniczoną liczbę Super Specialów, dopóki gracz nie wykona Super Combo.

Dostępne są cztery tryby gry. Podstawowy tryb dla pojedynczego gracza, "Movie Battle" - to tryb oparty na fabule, który śledzi fabułę filmu. Standardowy tryb dla pojedynczego gracza składa się z 14 meczów (w tym pojedynku klonów), kończąc na ostatnim meczu przeciwko M. Bisonowi. Istnieje również kilka tajnych trybów gry, w tym tryb Tag Team. W meczu Tag Team gracz wybiera dwie postacie i walczy z innymi zespołami tagów w pojedynczych meczach, przechodząc do drugiej postaci dopiero po pokonaniu pierwszej. Pozostałe tryby gry to Arkadowy tryb, zwany "Street Battle", w którym gracz może wybrać postać, a następnie zmierzyć się z serią dwunastu sterowanych komputerowo postaci, zakończonych ZangiefemDee JayemSagatem i M. Bisonem. "Tryb Vs." to standardowy tryb dla dwóch graczy, taki jak w poprzednich grach Street Fighter oraz "Trial Mode", w którym gracz walczy z wybranym przeciwnikiem sterowanym komputerowo w celu uzyskania rekordowego wyniku.

Postacie Edytuj

Główna wersja Street Fighter: The Movie zawiera takie same postacie jak arkadowy odpowiednik, z kilkoma znaczącymi różnicami w składzie. Oryginalna postać filmowa Kapitan Sawada występuje w obu wersjach, jednak jego specjalne ruchy różnią się od tych podanych w wersji zręcznościowej. Oryginalna postać Blade z gry arkadowej, wraz z resztą grupy należącą do M. Bisona, nie występują w wersji domowej. Akuma, który był zwykłą postacią w grze zręcznościowej, jest po raz kolejny ukrytą postacią do gry i tajnym kontrolerem komputerowym. Dołączono także dwie postacie z filmu Street Fighter, które nie były w wersji arcade: Dee Jaya i Blanke.

Reszta gry zawiera większość postaci z Super Street Fighter II Turbo, z wyjątkiem Fei LongaDee JayaT. HawkaBlanki i DhalsimaAkuma był po raz pierwszy zwykłą postacią w grze. Wprowadzono również dwie nowe postaci: Sawadę, oryginalną postać z filmu oraz Blade'a, członka oddziałów M.Bisona z filmu. ArkaneKhyber i F7, którzy stanowili kolory w panelu koloru postaci Blade'a, pojawiają się jako tajne postacie. Niegrywalny stał się Super Bison pojawia się jako ostatni przeciwnik w trybie Tag Team.

Street Fighter: The Movie to jedyna gra w serii, w której bossowie Balrog , Vega i Bison, a także Akuma, mają zmienione imiona, na te które występują w Japonii. Japońska karta instrukcji zawiera oryginalne japońskie imiona postaci zapisane obok zachodnich nazw w nawiasach, aby uniknąć nieporozumień.

Co ciekawe, mówiono że Sheng Long miał wystąpić w grze bonusowej, lecz twórcy gry nie dodali go, ponieważ Capcom nie był pewien, czy włączenie go do gry byłoby dobrym pomysłem.

Postacie występujące w wersji ArcadeEdytuj

Portret Imię Wygląd Aktor
Akuma-SFTM-Icon
Akuma
Akuma-SFTM-Stance
Ernie Reyes, Sr.
Balrog-SFTM-Icon
Balrog
Balrog-SFTM-Stance
Grand L. Bush
Blade-SFTM-Icon
Blade
Blade-SFTM-Stance
Alan Noon
Cammy-SFTM-Icon
Cammy
Cammy-SFTM-Stance
Kylie Minogue
Chun-Li-SFTM-Icon
Chun-Li
Chun-Li-SFTM-Stance
Ming-Na Wen
E.Honda-SFTM-Icon
E. Honda
E.Honda-SFTM-Stance
Peter "Navy" Tuiasosopo
Guile-SFTM-Icon
Guile
Guile-SFTM-Stance
Jean-Claude Van Damme
Mark Stefanich
Ken-SFTM-Icon
Ken
Ken-SFTM-Stance
Damian Chapa
M.Bison-SFTM-Icon
M. Bison
M.Bison-SFTM-Stance
Raúl Juliá
Darko Tuscan
Ryu-SFTM-Icon
Ryu
Ryu-SFTM-Stance
Byron Mann
Sagat-SFTM-Icon
Sagat
Sagat-SFTM-Stance
Wes Studi
Sawada-SFTM-Icon
Sawada
Sawada-SFTM-Stance
Kenya Sawada
Vega-SFTM-Icon
Vega
Vega-SFTM-Stance
Jay Tavare
Zangief-SFTM-Icon
Zangief
Zangief-SFTM-Stance
Andrew Bryniarski

Ukryte postacieEdytuj

Portret Imię Wygląd Aktor
Arkane-SFTM-Icon
Arkane
Arkane-SFTM-Stance
Alan Noon
F7-SFTM-Icon
F7
F7-SFTM-Stance
Alan Noon
Khyber-SFTM-Icon
Khyber
Khyber-SFTM-Stance
Alan Noon

GaleriaEdytuj

Street Fighter: The Movie/Oficjalne zdjęcia z planuEdytuj