FANDOM

Xvs-fly2

X-Men vs. Street Fighter - to gra zręcznościowa wydana przez Capcom w 1996 roku i jest pierwszą grą z serii Marvel vs. Capcom. Zawiera mutantów z serii X-Men i światowych wojowników z Super Street Fighter II Turbo i z Street Fighter Alpha 2, miedzy innymi Charlie'go Nasha.

To pierwsza gra łącząca styl walki z postaciami ze znaną grą Street Fighter, a także zawierająca elementy z poprzednich gier walki stworzonych przez Capcom, takich jak Marvel ComicsX-Men: Children of the Atom i Marvel Super Heroes. Gra została wydana na na Sega Saturn w 1997 roku i Sony PlayStation w 1998 roku. Jednak gra została pominięta w wersji na PlayStation z powodu ograniczeń pamięci.

Rozgrywka Edytuj

X-Men vs. Street Fighter używa systemu podobnego do stylu opracowanego w Marvel Super Heroes i dodaje funkcję rozgrywki dwóch postaci. Zamiast zwykłych dwóch rund z trzech, mecze gry składają się z dwóch na dwie bitwy pomiędzy zespołami postaci. Gracz kontroluje jedną postać na raz, a druga czeka na ekranie. Postać początkowa może oznaczać osobę oczekującą w dowolnym momencie, uderzając w przyciski Hard Punch i Hard Kick, które aktywują "Variable Attack". Druga postać wskoczy do gry z krótkim atakiem i drwiną. Podczas ich drwin są podatni na kontratak. Uśpiona postać będzie mogła odzyskać część swojego życia, podczas gdy obecna postać walczy. Jeśli jedna postać straci całą swoją witalność, wtedy druga postać automatycznie przyjdzie do gry. Mecz kończy się, gdy obaj członkowie drużyny zostają pokonani.

Są jeszcze inne sposoby na doprowadzenie partnera postaci, istnieje w grze "Variable Counter", który zastępuje "Licznik nieskończoności" w Marvel Super Heroes. Ponadto "Variable Combination" to dwupostaciowy Hyper Combo (super ruchy w grze), który kosztuje dwa poziomy i zmienioną aktualną postać gracza, dopóki żadna postać nie zostanie trafiona podczas Hyper Combos.

Postacie z X-Mena w dużej mierze nie uległy zmianie od X-Men: Children of the Atom i Marvel Super Heroes, z wyjątkiem Rogue'a, Gambita i Sabretooth, którzy są nowi w serii. Postacie Street Fighter wykorzystują swój wygląd z Street Fighter Alpha 2, a ich ruchy zostały ulepszone, aby dopasować się do atmosfery gier Marvela. Na przykład Hadouken Ryu jest znacznie silniejszy niż w innych grach. Ta gra to pierwszy występ "Shadaloo " przedstawiający Cammy należącą do organizacji, która pojawiła się ponownie na konsolowych w wersji Street Fighter Alpha 2 Gold, a także w Street Fighter Alpha 3.

Postacie Edytuj

Street Fighter Edytuj

Portret Imię Wygląd Debiut
Akuma-XMVSF-Icon

Akuma

(Gouki)

Akuma-sfa
Super Street Fighter II Turbo
Cammy-XMVSF-Icon
Cammy
Cammy-s1
Super Street Fighter II - The New Challengers
Charlie-XMVSF-Icon
Charlie
Charlie-sfa
Street Fighter Alpha
Chun-Li-XMVSF-Icon
Chun-Li
Chun-sfa
Street Fighter II
Dhalsim-XMVSF-Icon
Dhalsim
Dhalsim
Street Fighter II
Ken-XMVSF-Icon
Ken
Ken-sfa
Street Fighter
M.Bison-XMVSF-Icon
M. Bison
Bison-sfa
Street Fighter II
Ryu-XMVSF-Icon
Ryu
Ryu-sfa
Street Fighter
Zangief-XMVSF-Icon
Zangief
Sf-zangief
Street Fighter II

X-Men Edytuj

Portret Imię Wygląd Debiut
Cyclops-XMVSF-Icon
Cyclops
Cyclops-XMVSF-Stance

X-Men: Children of the Atom

Gambit-XMVSF-Icon
Gambit
Gambit-XMVSF-Stance
Po raz pierwszy
Juggernaut-XMVSF-Icon
Juggernaut
Juggernaut-XMVSF-Stance
X-Men: Children of the Atom
Magneto-XMVSF-Icon
Magneto
Magneto-XMVSF-Stance
X-Men: Children of the Atom
Rogue-XMVSF-Icon
Rogue
Rogue-XMVSF-Stance
Po raz pierwszy
Sabretooth-XMVSF-Icon
Sabretooth
Sabretooth-XMVSF-Stance
Po raz pierwszy
Storm-XMVSF-Icon
Storm
Storm-XMVSF-Stance
X-Men: Children of the Atom
Wolverine-XMVSF-Icon
Wolverine
Wolverine-XMVSF-Stance
X-Men: Children of the Atom

BossEdytuj

Portret Imię Wygląd
Apocalypse-XMVSF-Icon
Apocalypse
Apocalypse-XMVSF-Stance
Apocalypse-XMVSF-Stance-1

Galeria Edytuj

X-Men vs. Street Fighter/Oficjalne Arty Edytuj